Pages

Monday 31 December 2012

Cinta kurniaan Allah...


Suatu ketika dahulu,saat aku lemah dan terjatuh,Allah datangi dia untuk merawat luka hatiku ini..Sifat dan pekertinya sangat mulia sehinggakan membawa aku ke alam bahagia.Hidupku sering terisi dengan madah-madah indah serta gurauan mesra darinya.Tiap kali,aku dalam kedukaan,dia sering ada dan menjadi pendengar yang setia.Satu persatu masalah dapat ku atasi berkat doa dan pertolongan dari si dia.Aku tak tahu bagaimana nak membalasnya,lantaran dari sikapnya yang jujur dan ikhlas,aku menadah tangan memohon kepada Allah agar dipelihara hubungan aku dengan si dia,jauhkan kami dari segala sengketa dan tipu daya dunia serta berkati hubungan kami dan seterusnya dekati hatiku dengan si dia agar hugungan yang terjalin kekal hingga ke akhirnya.Alhamdulillah,doaku Allah makbulkan,aku bahagia di samping dia,tak pernah ada sengketa mahupun duka.Dia melayani ku bagai menatang minyak yang penuh.

     Ketahuilah,sesungguhnya cinta antara kami tak seperti cinta pemuda pemudi kini,aku tak pernah bertemu dengannya mahupun ingin bermadu asmara seperti pasangan lain juga tidak pernah terdetik dalam diri kami.Cuma adakalanya dia ada mengutarakan hasrat untuk bertemu dengan aku dan keluarga,tapi tidak pernah ada kesempatan.Mungkin Allah tak berikan rezeki lagi untuk kami saling bertemu.Sepanjang perkenalan,hanya FACEBOOK menjadi jalinan perhubungan kami berdua.Bayangkanlah,aku d'utara,dia di selatan,sangat jauh terpisah.Walaupun begitu aku tak pernah ambil kesah pun sebab aku tahu,suatu hari nanti pasti tuhan berikan aku kesempatan untuk menatap wajahnya.Insyaallah...

   

No comments:

Post a Comment