Pages

Friday, 28 December 2012

D.A.R.A


Orang kata kalau nak tengok perempuan tu ada dara ke tidak,tengok pada...:-

1.Perut - buncit.

2.Tumit -merekah.

3.Punggung - seakan-akan melondeh ke bawah.

4.Badan - berisi

5.Lain-lain...

Betul kew penyataan tu??ayuh kita fikirkan..

  Sebenarnya manusia ni ada satu sifat yang tidak boleh dipisahkan,walhal dia seorang yang baik,iaitu MENILAI...Apa yang dinilai??Itu terpulang kepada individu itu sendiri,sama ada nak menilai dari sudut yang baik mahupun yang buruk..Apabila hal ini terjadi maka terwujud la satu kesimpulan dari apa yang mereka nilaikan.Contohnya,individu A ternampak individu B berjalan bersama seorang lelaki sambil bergurau senda,lantaran dia menilai induvidu B sebagai seorang suka bersosial kerana berjalan berdua-duaan dengan lelaki,jesteru itu dia membuat kesimpulan,individu B datang dari keluarga yang tidak baik sedangkan individu A tidak tahu bahawa lelaki itu adalah bapa sedara individu B.Cerita tersebar meluas tentang individu B keluar dengan lelaki.Yang mendapat impaknya adalah keluarga individu B,mereka dikeji dan dicelar masyarakat kerana tak reti menjaga anak.Kasihan bukan??
    Hurm..sebab itu ada pepatah megatakan kerana mulut badan binasa.Mulut orang ni kita tak dapat nak tutup..macam yang kita dengarkan,jiran bergaduh la,adik beradik bergaduh la,apa la,macam-macam kan.Pasal kenyataan kat atas ni perut buncit,punggung melebar,badan berisi,tumit merekah,orang kata takde dara..Habis orang dah kawin tu,ada yang perut tak buncit,punggung tak lebar-lebar,badan sekeping,tumit tak merekah nak kata mereka ada dara la,macam tu..Hey,come on la..jangan sempitkan fikiran anda dengan hal-hal begini..Tak semestinya yang buncit itu tak ada dara,mungkin memang dari kecik lagi,dia memang buncit nak buat macam manakan.Tumit merekah tu pula,mungkin sebab pemakaian kasut atau sandle yang tak sesuai ataupun,kaki anda gagal untuk menampung kestabilan badan,lantas ia merekah.Punggung melebar dan menglebeh adalah mungkin disebabkan kemalasan seseorang untuk meakukan aktiviti riadah,yang dia tahu makan,makan dan makan (saya pun macam tu juga..hehe) menyebabkan lemak terkumpul disitu.Antara faktor lain adalah genetik.Mungkin genetik nenek moyang dia memang macam tu,mana kita nak tahu kan.
   So,fikir-fikirkan la,saya malas nak ulas lebih lanjut,takut tersalah penyataan pula nanti..Saya nasihatkan,kalau anda mahu tahu lebih lanjut sebaiknya tanya la pakar,jangan sesuka hati membuat penilaian sendiri,kelak nanti membawa padah,bukan pada anda seorang tapi kepada ramai pihak.
   Sekian,wassalam....
  

No comments:

Post a Comment