Pages

Tuesday, 15 January 2013

LOVE STORY

   Mesti korang pelikkan bila baca status anim,kejap macam ni,kejap macam tu..hehe..sian korang..Ok lah meh anim nak habaq skit.. Sebenarnya,post Cinta Kurniaan Allah dan Aku Dah Gila ke?? ada kaitannya..Nak tahu apa sebenarnya yang berlaku??klik d'bwah :
Masa anim di tingkatan 4,anim kena tipu dengan seorang lelaki yang kononnya menyayangi anim sepenuh hati dan berniat untuk ambil anim sebagai isteri.Dia tu sangatlah pemutar belit alam.Kenapa anim cakap macam tu?sebab pada masa yang sama dia boleh pergi main cinta dengan p'puan lain,dan p'puan itu kakak anim sendiri.Dasar lelaki mata keranjang!!Haishh,geram bila mengingatkan kejadian tu..
Lepas dari tu anim tidak lagi berhubung dengan mana-mana lelaki.Setiap petang anim akan menghabiskan masa d'cyber cafe untuk bersiar-siar di laman FACEBOOK untuk mencari kenalan baru,serta berkongsi kedukaan bersama kawan-kawan anim d'fb.Pada suatu hari tanpa terduga ada seorang lelaki misteri yang tiba-tiba muncul pada chatbox anim.Anim tak dapat mengenalinya sebab dia mengunakan gambar separuh badan nya sahaja.Namun begitu,dia sangat baik.Dia selalu bagi nasihat pada anim dan berkongsi cerita.Best sangat berkawan dengan dia.Oleh kebaikkan yang d'tunjukkan,anim pernah jew TERjatuh hati padanya,tapi tak boleh,dia dah berpunya.So anim 'request' untuk jadi adik angkat dia jew la.
Dia ada seorang kawan,namanya Sani Asraff.Kawannya seperti dia,sangat baik dan....kacak.Masa mula-mula tengok gambar Sani,rasa macam taknak kedip mata langsung.hehe..gatal anim ek? erm,anim cuba memberanikan diri  coment gambar Sani.Mulanya tiada respond,anim fikir dia tak sudi kawan dengan anim.Rupanya anim salah,dia malah berbesar hati terima anim sebagai kawannya.Dia banyak bagi nasihat dan dorongan pada anim.Nak d'katakan hampir setiap kali anim berchatting dengan dia lah,ada saja input yang berguna.
Dari seorang kawan menjadi sahabat,dari seorang sahabat menjadi kekasih,begitu juga lah kisah anim dengan sani.Dia tak pernah cakap pun yang dia cintakan anim ke apa.Tapi dia cuma hantar "something" yang buat anim terkedu sampai menitiskan airmata.Dia request anim untuk 'relationship' ,anim pun baca bismillah dan terima.Alhamdulillah,sepanjang perhubungan bahagia sangat aku rasa.Dia menjaga ku bagai menatang minyak yang penuh..Seriusly..
Segala kegembiraan,kedukaan mahupun kegemaran,kami kongsi bersama dan apa yang menariknya,banyak benda dan perkara yang aku suka,dia juga suka.Macam ada chemistry jew kan.Dia pun sangat kelakar tau.Korang tak percaya?? xpe,meh anim tunjuk an sedikit bukti perbualan antara anim dan dia.
  • Sani Asraff

    abg suka warna biru
    • Nurul Hanim
      sme la
      tiru ea
      • Sani Asraff
        knpe syg?
        • Nurul Hanim
          xd ap
          abg kate skew wrne biru tp xd gmba pkai bju biru pn
          • Sani Asraff
            tpi abg mlz nk msukkn pic lg...
            • Nurul Hanim
              msuk kn la
              nk tngk
              • Nurul Hanim
                ckp kt mk 
                abg???
                bz kew??
                • Sani Asraff
                  yup syg
                  abg geram
                  • Nurul Hanim
                    anim pon
                    line ttbe prob plak
                    jelous r 2
                    kn bang??
                    tau la xd org syg kt dye,nk kcau line org plak ek
                    • Sani Asraff
                      huhuhuhuhuhu
                      btl2
                      abg tgh bengang ni
                      bknnye abg x byr
                      tiap2 bln abg byr tau
                      • Nurul Hanim
                        abg tkar la yg bru
                        wtpe pkai yg brmslh
                        wt dkit aty jew
                        • Sani Asraff
                          abg nk tukar yg mne lak syg
                          • Nurul Hanim
                            tkar pakai erm....
                            • Sani Asraff
                              sllunye x mcm nie
                              • Sani Asraff
                                arini lak
                                • Nurul Hanim
                                  abg pkai ap??
                                  maxis ek??
                                  • Sani Asraff
                                    cel la syg
                                    maxis lg x guna
                                    • Nurul Hanim
                                      tkar maxis plak
                                      hahax
                                      xtau la lak
                                      saba jew la
                                      ek??
                                      nt anim blnja abg mam ais krim
                                      • Sani Asraff
                                        abg x suke aiskrim...
                                        huhuhuhuhu
                                        • Nurul Hanim
                                          owh
                                          bru tau
                                          • Sani Asraff
                                            anim suke aiskrim ae...
                                            • Nurul Hanim
                                              xsngt
                                              tp coklt anim skew sngt2
                                              • Sani Asraff
                                                anim tau x knp abg x mkn aiskrim?
                                                • Sani Asraff
                                                  coklat abg mmg han2
                                                  nk tau?
                                                  • Nurul Hanim
                                                    nk2
                                                    hahax
                                                    kte sme la
                                                    • Sani Asraff
                                                      org kilang yg buat aiskrim 2 suma buat pkai sluar dlm...
                                                      geli abg nk mkn...
                                                      • Nurul Hanim
                                                        tipu larh
                                                        • Sani Asraff
                                                          btl larh
                                                          • Nurul Hanim
                                                            ee gli nye
                                                            • Sani Asraff
                                                              wat pe abg nk tpu
                                                              geli knp syg?
                                                              • Nurul Hanim
                                                                xmo mkn da la
                                                                kmbng tkak
                                                                • Sani Asraff
                                                                  knp xmo mkn lak?
                                                                  • Nurul Hanim
                                                                    da abg ckp cm2
                                                                    xmo mkn da la
                                                                    • Nurul Hanim
                                                                      aish abg npe??
                                                                      • Sani Asraff
                                                                        org kilang mmg la kne pkai seluar dlm...
                                                                        klu x nnti telur 2 bji terlayut lak hahahahahaha
                                                                        x blh nk menampung...
                                                                        • Nurul Hanim
                                                                          eee!!!!!!!!!!!!!!!!!
                                                                          kne kn org ea.!!!
                                                                          nkal!!!
                                                                          • Sani Asraff
                                                                            hahahahahaha
                                                                            • Nurul Hanim
                                                                              eee,grm nye
                                                                              • Sani Asraff
                                                                                anda sudah trkena
                                                                                huhuhuhuhuhu
                                                                                • Nurul Hanim
                                                                                  ggt idung 2 t bru tau
                                                                                  heeeeeeeeee
                                                                                  • Sani Asraff
                                                                                    abg gurau larh syg...
                                                                                    • Nurul Hanim
                                                                                      ngadew tau                                                                                                                                                                           4:46pm



                                                                                      see..sweet tak kte owg??sweetkan??sebenarnye banyak lagi benda yang kadang-kadang wat anim ketawe sendiri.lucu sangat.tapi takkan nak mention semuakan,jadi ruang berchatting pula la nanti.
                                                                                      Ok lah,cukup setakat itu sahaja bergelak ketawa,kini tibalah masa pula untuk anim mengenang kembali detik pedih itu yang anim kira tak semua org pernah merasa derita ini.Memang tak setanding kesedihan hilang ahli keluarga,namun sakitnya kisah itu sampai sekarang anim masih merasai.Sampai kadang-kadang tu wat anim jadi tak waras.Mana tidaknya,anim menunggu orang yang telah tiada,kan mustahil nama nya.HA,siapa orang tu??sekejap,nak cerita la ni..

                                                                                      Pada 16 oktober 2011,11.30pagi anim merasakan alam seakan meratapi,awan kelihatan mendung.Sepertinya ada sesuatu yang akan berlaku.Tiba-tiba anim tergerak hati untuk mengetahui tentang keadaan kekasih anim yang d'masukkan ke hospital seminggu yang lalui akibat denggi.Anim cuba menghubungi makcik anim yang berada d'melaka,tapi anaknya yang menjawab.Suasana menjadi hiba bila anim mendengar esakkan tangisnya.Apa yang sedang berlaku??anim cuba mendapat kepastian.Hati berdebar-debar.Namun,tidak d'jawabnya.cuma ada satu baris ayat yang buat aku rasa mahu rebah ke bumi.
                                                                                      "Akak sanggup tak pergi ke sabah untuk tengok abg sani??"
                                                                                      Airmata ku mula mengalir deras.5minit kemudian makcikku menghubungi kembali,katanya kakak iparnya meninggal dunia sebab itu anaknya menangis.Mulanya aku tidak percaya,tapi aku kena juga percaya untuk memujuk hati ini.Aku tidak mahu berfikir bukan-bukan.
                                                                                      Pada hari itu,aku keluar untuk menyambut hari lahir kawan ku.Pulang ke rumah,aku d'khabari berita sedih oleh emak.Mak tanya,dengan siapa aku berkawan.Aku fikir mak sengaja menyaol,rupanya dia ingin mengabarkan bahawa SANI ASRAFF telah pergi mengadap illahi..
                                                                                      "Ya Allah..!!!Adakah semua ini benar?Mengapa begitu cepat kau ambil dia dari ku.Sedangkan aku belum sempat menatap wajahnya,mahupun bersua muka dengannya.Ya rahman,ya rahim..dugaan ini sangat berat,aku tak mampu menghadapinya........."

                                                                                      Aku menangis semahu-mahunya.Dunia ku menjadi gelap.Lantaran itu,aku rebah menyembah bumi...












                                                                                      ~Kini yang tinggal hanya gambar~

                                                                                    No comments:

                                                                                    Post a Comment