Pages

Tuesday 22 January 2013

Sekadar renungan buat diri sendiri..

Sejak aku tumbuh dewasa,
Apa yang ku ingin cumalah seukir senyuman,
bukan senyuman d'bibirku,
Tapi senyuman d'bibir orang-orang yang aku sayang..

Sesungguhnya senyum tawa pada mereka,
adalah satu kegembiraan buat diriku,
Manakala airmata mereka
adalah suatu kejatuhan buat diri ku ini.

Setiap hari aku akan cuba buat yang terbaik,
meskipun harus aku berpura-pura
Ini demi mereka yang ku cinta
agar senyuman d'bibir mereka tidak akan terhakis.

Ya Allah..
Aku semakin lelah,
Aku tak mampu menahan airmata tiap kali berdepan duka,
Adakah aku yang berdosa??
Membiarkan hati terus d'lukai demi melihat mereka gembira..
Satu demi satu dugaan datang menghimpit.
Aku semakin murung dan terkurung dalam sangkar sanubari hati sendiri.

Ya Allah..
Doa dari hamba mu yang jahil ini,
Kurniakan aku kekuatan serta ketabahan,
Dalam aku menempuhi dugaan ini..
Agar aku terus berdiri di bumi mu ini,Ya Allah..
Amin Yarabbalallamin...


No comments:

Post a Comment