Pages

Thursday, 14 March 2013

Pakaian

Cara pemakaian seorang itu belum tentu menunjukkan siapa diri dia yang sebenar.Tak percaya??jom kita menyelami sendiri..


Gambar pertama.

Pakai tudung,menutup dada dan bahu,dah nampak baik,tapi bila tenung kebawahnya pula,memang terpesong jauh sangat dari tuntutan agama.Dia seolah-olah mempersendakan agama.


Gambar Kedua.

Nampak sangat-sangat baik bukan?Tapi hati-hati,walaupun mereka nampak baik dan menutup aurat dengan sempurna,belum tentu mereka baik(tak semua,tapi ada sesetengah).NAk dijadikan cerita masa anim keja kat kedai dulu,ada la seorang hamba Allah yang berpakaian macam di atas nie.Anim pun rasa malu kalau nak dibandingkan pakaian anim dengan dia.Masa dia dah habis beli barang,dia pun bayarlah,anim layan dia sopan la(rasa rendah diri la kan),pastu punya la anim rasa nak marah bila dia campak jew duit tu atas kaunter,dia ingat anim nie apa.Tak tau adab betul.dah la tu sambut ucapan terima kasih anim pun tak..huh..sengal jew..


Gambar Ketiga

Yang nie sempurna,walaupun nampak sederhana,tapi kesempurnaan menutup aurat itu cukup dengan apa yang dituntut agama,dan kebanyakkan orang yang sebegini,adalah orang-orang yang lembut budi pekertinya dan sejuk mata bila melihat.

So,macam mana??apa pilihan anda???Renung-renungkandan selamat beramal.

No comments:

Post a Comment