Pages

Monday 16 December 2013

Percaya Karma???

Karma itu wujud ke??


Dulu masa aku sedih keseorang,hadir seseorang mengisi kekosongan hati yang sedia kosong.Kosong tanpa rasa..PAda mula aku tak yakin,tapi melihat kesungguhannya aku berani mngambil risiko mencintai dia dan melupakan kisah aku bersama insan yang bertahta dihati aku sebelumnya.Banyak benda aku lalui dengan dia.Susah,senang.aku selesa becerita dngan dia.Dia sangat baik.Aku sayang dia.

HAri2 yang aku lalui bersama dia,besinar2 d'terangai cahaya cinta.Aku masih ingat kenangan aku semasa di Cameron Highland.Disitulah tempat mulanya hati aku terpaut pada dia.senyum dia,bisa mengegarkn hati aku.Serius aku jatuh cinta pd dia.

Kalau setiap hari2 penting,dia suka bagi aku hadiah.BAnyak sangat hadiah dia kasi.

"Terima kasih awk,sy suka hadiah yg awk kasi tu".

Sekarang aku dah jauh dengan dia.Sejak aku melanjutkan pelajaran aku ke menara gading,aku dah tak berjumpa dengan dia lagi.Tapi hati aku tak berpaling,aku tetap setia dengan dia.Sampailah satu hari,Allah uji aku dengan meniup rasa suka pada seseorang lelaki.MAsa tu aku memang tak sedar,aku leka melayan rasa itu.Namun pabila aku sedar,aku cepat2 bersujud kepadanya mohon petunjuk.Aku mengadu pada Allah,aku sayang pada kekasih aku,tapi aku tak tahu kenapa aku suka pada yang lain.Aku mintak petunjuk dari-Nya,dan aku sangat berharap rasa suka itu pergi sbb aku taknak sakiti dia.

HAri ke sahari,aku cuba padamkan rasa suka itu,aku cuba walaupun payah.TApi belum sempat aku akhiri semuaitu,aku diuji lagi..Kekasih yang selama ini aku sanjung,selama ini aku sayang,berpaling pada yang lain.

"YA Allah,besar sungguh dugaan ini.Aku takut ya Allah,aku takut aku tak kuat untuk menghadapinya sendiri"

Semalaman aku menangis.Menangis dan terus menangis.Puas aku fikir,tapi tetap juga aku menemui jalan buntu dari masalah yang aku hadapi ini.Mungkin ini KARMA......

"Bismillahirahmanirahim....YA Allah..ampuni segala dosa ku,dosa kedua ibubapaku,doasa guru2 ku,dosa orang2 yang msh hidup atau yang telah pergi meninggal dia..dan dosa org2 yang aku sayangi.Aku hamba mu yang jahil,menadah tangan memohon kepada mu.berikan aku kekuatan dalam aku menempuhi dugaan ini.Jika benar dia jodoh ku,kau dekatkan dia dengan ku,namun jika sebaliknya,kau bawalah dia pergi jauh dari hidupku.Lindungi aku dari rasa kecewa..amin.."

#Selagi aku mampu bertahan aku akan terus bertahan,tetapi seandainya aku rebah.itu bermakna aku sudah letih.Tolong selimutkan aku dengan kain putih sebab sejuk sangat dunia.tolong letakkan aku d'tempat gelap supaya aku boleh tidur dengan tenang..dan tolong iringi aku dengan Al-Fatihah,spya aku boleh jadikan bekalan seandainya,ada gangguan semasa aku tidur nanti.

No comments:

Post a Comment