Pages

Tuesday, 5 August 2014

Jodoh

Bismillahirahmanirahim..lama benar rasanya tak menulis mencoret kisah hidup disini..Setakat ni tiada kisah yang menarik nak anim ceritakan,cuma hari ni saja nak menulis..pasal jodoh.Tapi tu bkn bermkna anim da jumpa jodoh anim.Anim masih mencari.Tak tahu la bila nak jumpa.Anim serahkan pada takdir je,ada jodoh ada la,xde xde je la jwbnye.Kita nikan insan biasa je,mana mampu nak ubah takdir Allah.Sebenarnye,anim ada benda nak kongsi berkenaan jodoh ni...
Dulu adalah anim bercinta ngn sorang ni.Boleh tahan juga orangnye.Hubungan anim ngan dia agak lama,dekat setahun lebih juga.Kami merancang nak mendirikan rumah tangga la kononnye lepas anim tamat belajar.TApi tulah,kita manusia hanya mampu merancang je kan,Tuhan yang menentukan segalanya.Baru satu sem anim sambung belajar,hubungan kami putus.Frust menonggeng juga la anim masa tu,mna taknye,anim taruk harapan tinggi kot dlm hubgan kami tu,tup..tup putus..Wah,memang sakit.Dekat 2minggu anim jadi pasif tak cakap ngan orang,xbrgaul ngan org (maklum la sebok layan perasaan sendiri),tapi sekarang alhamdulillah sikit-sikit anim dah boleh terima hakikat yang anim memang tak ada jodoh dengan dye.takpe la anim terima klau itu ketentuan Allah untk anim.


6 bulan pertama jadi single memang rsa selesa,tambah pula tengah study,memang best la dapat tumpu sepenuh perhatian kt stdy je,tanpa komitmen lain.Tapi bila cuti duk umah ni,rasa rindu mula brtaut,kenangan pula tak henti2 dtg kt otak anim ni.Wajah dye,senyum dye,ketawa dye,cara makan dye,semua lah asyik brlegar2 dlm fkiran ni.Tdr anim makan aku,mandi anim smua jadi tak kne (mcm org angau brcinta tu)..Ish,klau anim g check doktr ni,sah kne check in HOSPITAL BAHAGIA..Tapi tu tak habis lagi,jarak umah anim ngan umah dye tak ada lah jauh sangt,so kira mcm kerap jugalah anim nampak kereta dye lalu lalang kt jalan rya depan umah anim ni ha.Penah sekali terjumpa dye kat pasar..Masyaallah,rsa nak pengsan anim ase,tapi anim wat cool je..Ai maklum la,tahan rindu yang membuak2 ni..Aritu plak anim dapat tahu dye brtunang..Ha yang tu..xtau nak kata apa.Sakit tu memang lah sakit,tak tak kesah la.Asal dye bahagia,ckup la buat anim rsa bahagia juga.

Terus terang anim cakap,sayang anim pada dia tak pernah padam dari dula sampai sekarang.Mana taknye,dye tu serba serbi terbaik wa cakap lu..Anim je yang tak pandai hargai dye..Biarlah,bnda da brlalu pun..Anim harap sangt insan yg dye syg tu dapat jaga dye baik2..jangan jadi mcm anim,mnyesal xsudah..Walaupun anim xdpt ada disamping dye lagi,tapi Allah masih izinkan anim jumpa dye dalam mimpi bila anim rindukan dye..Insyaallah,lama2 nanti anim akn simpan jauh memori brsma dye,spya anim dapat mmbuka ruang untuk org lain dalam hati anim ni..doakan anim ye smua..Akhir kata..Selamat Hari Raya..Maaf Zahir Dan BAtin dari anim sekeluarga..sekian,wassalam..



No comments:

Post a Comment